0d českého Labe přes nejvyšší vrchol Saského Švýcarska k německému Labi

Dolní Žleb VLAK – rozc. U Buku 3,7 km - přechod Česká brána Z, Ž 5,5 km -– Grosser Zschirnstein 562 m 8 km – rozc. mezi Zschirnsteiny 9,5 km – Kleingiesshübel BUS - rozc. pod Kohlbornsteinem 15 km– Kohlbornstein a zpět rozc. 16,5 km - Krippen – Krippen VLAK 21 km

Cesta hlubokými lesy . V Dolním Žlebu ve středu obce za kostelem je žlutá značka. Výstup mezi starými domy, pak starou kamennou cestou příkře Koňákem (Hluboký důl) až na konec údolí do lesů u Maxiček, rozcestí U Buku. Zde k severu po zelené spojce lesem bez velkých rozdílů přes hranici (tzv.Česká brána) k německé žluté.

Dále po žluté k památnému dubu Kreusels Eiche a dále po hlavní cestě a dle šipek Gr. Zschirnstein, potom cestou vlevo na protáhlou plošinu hory a v protisměru k jihu na vyzdvižený okraj obrovské pískovcové kry Velkého Zschirnsteinu (Mittagsstein), skály pod námi jsou až 80 m vysoké. Strhující daleký výhled na české hory, na skály labského kańon, České Švýcarsko atd. a na moře lesů k Děčínskému Sněžníku a Krušným horám.

Putujeme dále po značce červené kolečko, klesáme březovým lesem, potom dále starými lesními cestami do malé vsi Kleingiesshübel. Nad obcí se zvadá Malý Zschirnstein, z jehož okrajových skal se otevírají výhledy ke stolovým horám.

Cesta vede přes obec, po asfaltové silničce klesáme k silnici do údolí Krippenbachu, dále značka stoupá lesy a po východním svahu vrcholku Laasensteine na rozcestí se směrovkou Kohlbornstein. Odbočka ne před několika roky obnovenou vyhlídku se vyplatí. Z okraje skály se nabízí pohled do hlubokého údolí s obcí Krippen, za ní je vidět Labe a skály Schrammsteine.

Po návratu k cestě klesáme po červené až k silnici, potom po ní asi 1,5 km upravenou obcí Krippen (opravy po povodních 2002 a 2013) až k železniční trati (z ní louka a řeka Labe – krásné pohledy na Bad Schandau, Schrammsteine a místní část Postelwitz na druhé straně řeky.

Silnící podél tratě dojdeme (západním směrem) po 0,5 km k zastávce vlaku Krippen. Spojení směr Děčín i opačně směr Bad Schandau, Rumburk.

Možnosti občerstvení na trase:

Prakticky nejsou, v Kleingiesshübelu výletní restaurace, další hotely a restaurace až v Krippenu na konci túry. Např. Zur Eiche.

Možnosti ubytování:

Kohlbornstein – vyhlídka

• Kategorie trasy:
  • Obtížnost:
  • Nejvyšší nadmořská výška: 548 m.n.m.
  • Nejnižší nadmořská výška: 124 m.n.m.